یادگیری زبان کره ای چقدر طول می کشد؟ آیا یادگیری این زبان سخت است؟ خواندن این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا پاسخ سوالات خود را پیدا کنید.

از دیگر زبان محبوب آسیایی زبان کره ای است که در ایران طرفداران زیادی دارد. یادگیری زبان کره ای دارای روند شگفت انگیزی است و هر مرحله آن از آن می تواند لذت بخش باشد. اگر چه هر کدام از ما دوست داریم علاوه بر زبان مادری به زبان های دیگر نیز تسلط پیدا کنیم، اما حقیقت این است که زندگی شخصی و حرفه ای ما زمان کمی را برای یادگیری زبان جدید باقی می گذارد. اگر به زبان کره ای علاقه مند هستید و می خواهید بدانید که یادگیری این زبان چقدر طول خواهد کشید در ادامه با ما همراه باشید تا با عواملی که بر روی مدت زمان یادگیری زبان کره ای تاثیرگذار هستند آشنا شوید.

چه عواملی بر روی مدت زمان یادگیری زبان کره ای تاثیرگذار هستند؟

اولین سوالی که در ذهن هر زبان آموز علاقه مند به زبان کره ای ایجاد می شود این است که چقدر طول می کشد تا به زبان کره ای تسلط پیدا کند و چه عواملی بر روی یادگیری این زبان تاثیرگذار هستند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که جواب دقیقی برای آن وجود ندارد و یادگیری زبان دارای فرایند پیچیده ای است که برای هر فرد به عوامل مختلفی بستگی دارد. در ادامه شما را با برخی از عواملی اصلی که بر روی سرعت آموزش زبان کره ای تاثیرگذار هستند آشنا خواهیم ساخت.

تجارب یادگیری از زبان های قبلی

اگر قبلا به یک زبان خارجی دیگر غیر از زبان مادری صحبت کرده اید و یا به صورت دو زبانه بزرگ شده اید، ممکن است برای آموزش زبان کره ای زمان کمتری را صرف کنید. بر طبق پژوهش ها و تحقیقات انجام شده، افرادی که به صورت دو زبانه بزرگ شده اند، سریع تر می توانند به زبان سوم تسلط پیدا کنند. دلیل این امر آن است که این افراد عادت دارند که در معرض زبان جدید قرار بگیرند. البته قابل ذکر است که تسلط و داشتن مهارت در یک زبان به یادگیری زبان های دیگر کمک خواهد کرد.

اما اگر دو زبانه بزرگ نشده اید نگران نباشید! یکی از اولین قدم هایی که باید در یادگیری یک زبان جدید این است که در مورد ساختار آن زبان و جنبه های منحصر به فرد آن آشنا شوید. اگر قبلا با استفاده از یادگیری گرامر زبان خارجه، حفظ واژگان، گوش دادن به هجاها و صداهای مختلف زبان و نگاه کردن به حروف به آموزش و یادگیری یک زبان پرداخته باشید، هنگام مواجه شدن با یک زبان جدید مغز شما می داند که باید تجربه چه چیزهایی را داشته باشد که این باعث بالا رفتن سرعت یادگیری شما خواهد شد.

به این نکته همیشه دقت داشته باشید که فقط با قرار گرفتن در معرض زبان های مختلف شما می توانید سرعت یادگیری زبان خود را افزایش دهید.

ساختار زبان کره ای

حتی اگر آموزش زبان کره ای نسبت به انگلیسی دشوارتر باشد، اما این زبان جذاب نیز کلمه های مشترکی را با زبان انگلیسی دارد. وجود کلمات یکسان و مشابه در زبان می توانند به سرعت آموزش زبان کره ای کمک کنند. Konglish یا انگلیسی به سبک کره ای، استفاده از کلمات انگلیسی در یک زمینه کره ای است، این کلمات از ترکیب کلمات انگلیسی و کره ای با هم ساخته می شوند. برای مثال به موارد زیر توجه کنید:

아이스크림 – [ah-i-seu-k’eu-rim]: Ice cream

키스 – [ki-seu]: Kiss

라디오 –[ ladio]: Radio

컴퓨터 –[keom-pyu-teo]: Computer

비디오 – [bi-di-o]: Video

همچنین کلماتی در زبان کره ای وجود دارد که مانند کلمات انگلیسی هستند اما از نظر معنایی با همدیگر متفاوت می باشند. این شباهت باعث می شود و یادگیری این کلمات آسان تر شود و بیشتر در حافظه ها بماند. کلماتی مانند:

아이- [ai] – (sounds like “eye”) means child

눈- [nun] – (sounds like “noon”) means eyes

많이 – [manh-i] – (sounds like “many”) means a lot of

비 – [bi]- (sounds like “bee”) means rain

نحوه یادگیری و روش های آموزشی

روش های یادگیری نقش اصلی و کلی را در آموزش زبان کره ای ایفا می کنند. اگر یادگیری شما تنها محدود به کلاس درس باشد، مطمئن باشید که مت زمان یادگیری شما طول خواهد کشید. اما اگر در خارج از کلاس درس نیز در معرض آموزش زبان کره ای قرار دارید، می توانید سرعت یادگیری خود را افزایش دهید. خواندن، گوش دادن به رادیو و کتاب های الکترونیکی، نوشتن، صحبت کردن، تماشای فیلم سفر به کره، تمامی این موارد می توانند در سرعت یادگیری زبان کره ای به شما کمک کنند.

مدت زمان مطالعه و یادگیری

اینکه چقدر طول خواهد کشید تا به زبان کره ای تسلط پیدا کنید، در حقیقت به مدت زمانی بستگی دارد که شما به آموزش این زبان اختصاص می دهید. بر طبق مطالعات انجام شده، زبان آموزانی را که در طول روز یک ساعت را به آموزش زبان کره ای اختصاص می دهند سریع تر از سایر زبان آموزانی که تنها در کلاس های درس حضور می یابند، به زبان کره ای تسلط پیدا می کنند.

نگرش زبان آموز

از دیگر موارد بسیار مهم که در سرعت آموزش زبان کره ای بسیار تاثیرگذار است، نگرش زبان آموز می باشد. اگر زبان آموز با نگرش مثبت به یادگیری زبان نزدیک شود و آن را به عنوان فرصتی جالب و جذاب برای گسترده کردن افق خود ببیند، آنگاه  آموزش زبان کره ای راحت تر خواهد بود و از مسیر یادگیری هر لحظه لذت خواهد برد.

انگیزه زبان آموز

با انگیزه بودن و با انگیزه ماندن نقش بسیار مهمی را در یادگیری یک زبان جدید دارد. مطالعات زیادی وجود دارد که اهمیت انگیزه را در یادگیری یک زبان نشان می دهند. باانگیزه ماندن دلیل شماره یک برای موفقیت بسیاری از افراد در یادگیری یک زبان جدید می باشد و همچنین دلیل شماره یک عدم موفقیت بسیاری از افراد در حین یادگیری است.

همیشه سعی کنید که به خود یادآوری کنید که به چه دلیلی می خواهید به آموزش زبان کره ای بپردازید و یادگیری این زبان چه تاثیری را بر روی زندگی شما خواهد گذاشت. پاسخ به این سوالات باعث افزایش انگیزه شما خواهد شد در نتیجه سرعت یادگیری شما نیز افزایش خواهد یافت.

آموزشگاه زبان سروش دانش

انتخاب یک آموزشگاه خوب و موثر نیز در یادگیری زبان کره ای نقش بسیار مهمی را دارد. همیشه سعی کنید آموزشگاهی را انتخاب کنید که در راستای هدف شما فعالیت دارد. آموزشگاه زبان سروش دانش با بیش از ۲۰ سال سابقه در حوزه تدریس خصوصی زبان کره ای یکی از بهترین آموزشگاه های سطح شهر تهران می باشد. این آموزشگاه تمامی دوره های و کلاس های خود را به صورت تدریس خصوصی برگزار می کند و بر این باور است که تدریس خصوصی زبان کره ای یکی از موثرترین شیوه ها و روش های آموزشی در سطح جهان می باشد.

اگر قصد دارید زبان کره ای را به صورت تضمینی یاد بگیرید همین حالا فرصت را از دست ندهید و در کلاس های تدریس خصوصی زبان کره ای سروش دانش شرکت کنید و از خدمات متنوع این آموزشگاه استفاده نمایید. برای شرکت در این کلاس ها و نحوه ثبت نام کافی است که به یکی از شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

۳.۸/۵ - (۱۰ امتیاز)