با بکارگیری روش های خلاقانه تدریس زبان انگلیسی ، یادگیری زبان آموز خود را تضمین کنید و از آموزش به روش های ساده و راحت لذت ببرید.

در آموزش زبان انگلیسی بکار بردن شیوه های آموزشی می تواند تاثیرگذارترین بخش باشد. بسیاری از شیوه های قدیمی را نمی توان برای آموزش نوآموزان بکار برد. از طرفی همه روش ها برای رده های سنی مختلف و همینطور همه سطح های آموزشی جواب گو نخواهد بود. از این رو استاد و معلم زبان باید حتما بتواند با شیوه های خلاقانه ای که بکار می برد، زبان آموزان را به یادگیری مشتاق نماید و در حین آموزش تمرکز آنها را نگهدارد. این روش ها می تواند با توجه به موقعیت و شرایط خاصی بکار برود و نمی توان هر روش را در هر جا و موقعیتی بکار برد.

نکات مهم در آموزش زبان انگلیسی موثر

قبل از اینکه روش های خلاقانه آموزش زبان انگلیسی را بیان کنیم، لازم است هر مربی و استاد زبان نکاتی را بداند که بطور کلی در همه روش هایی که بکار می برد باید مورد توجه قرار دهید. روش های خلاقانه زمانی موثر خواهد بود که استاد نکات مهم ابتدایی را که برای آموزش بهتر زبان آموزان موثر است در نظر داشته و بکار ببرد. سپس می تواند با استفاده از شیوه های خلاقانه آموزش، روش آموزش خود را بهبود دهید.

محیط و فضای آموزش را آماده کنید

مهمترین عالم که بر تمرکز و میزان یادگیری زبان آموزان تاثیر می گذارد، محیط و فضایی است که قرار است در آنجا آموزش ببینند. اگر کلاس شما در آموزشگاه یا منزل یا هر فضای دیگری برگزار می شود، سعی کنید آرامش و سکوت کافی، نور و تهویه مناسب، دما  آن مکان را تنظیم نمایید و سعی کنید عواملی که باعث حواس پرتی زبان آموزان می شود را حذف نمایید چرا که حتی اگر بهترین استاد باشید و بهترین منابع و شیوه آموزشی را بکار ببرید اما فضا شما شلوغ باشد و شرایط محیطی مناسبی نداشته باشد نمی توانید آموزش زبان خود را بخوبی پیش ببرید.

منابع و تجهیزات آموزشی را آماده کنید

اگر قرار است در کلاس از پروژکتور، ضبط صدا یا لب تاب بهره ببرید و همینطور کتاب یا سی دی آموزشی خاصی نیاز داشتید، سعی کنید قبل از کلاس آن را آماده نمایید تا در طی کلاس وقت زبان آموزان گرفته نشود. این باعث می شود در زمان کلاس بتوانید تمرکز آنها را حفظ کرده و با یک برنامه منسجم کلاس را اداره کنید.

هدف و برنامه کلاس را تعیین کنید

در شروع کلاس می توانید با مشخص کردن سرفصل های آموزشی، برنامه آموزش ها برای مثال اینکه در طی کلاس سنجش های آموزشی، ارائه ها، تمرینات به چه صورت انجام می شود و نمره دهی زبان آموزان برحسب چه فعالیت هایی خواهد بود. در اینصورت زبان آموز از همان روز اول می تواند برنامه های خود را با برنامه کلاس تنظیم نماید و بهترین نتیجه را از آموزش های شما بگیرد. از طرفی معرفی منابع آموزشی و آنچه برای یادگیری زبان به آن نیاز خواهند داشت نیز تا حد زیادی به زبان آموزان کمک خواهد کرد.

سبک یادگیری زبان آموزان را در نظر بگیرید

در جلسات اولیه هر کلاس می توانید با روحیات زبان آموزان و سبک هایی که برای یادگیری آنها می تواند موثر تر باشد، اشنا شوید. با توجه به این شناخت می توانید بهترین شیوه را برای آموزش زبان آموزان بکار ببرید و کلاس مشتاق تر و لذت بخش تری داشته باشید.

علایق زبان آموزان را مورد توجه قرار دهید

هر زبان آموز قاعدتا علایقی دارد که شما می توانید با توجه به این علایق در آموزش ها برای مثال در speaking ها ، وی را برای شرکت در مباحث کلاسی و یادگیری بهتر مشتاق تر نمایید. انسان ها با توجه به علایق خود می آموزند. این مهمترین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید. چنانچنه زبان آموزس نتواند از کلاس شما لذت ببرد و علایق خود را بیابد، قطعا سطح یادگیری پایینی خواهد داشت.

حال اگر بتوانید نکات بالا را بطور اصولی در کلاس های خود رعایت نمایید، می توانید تا حد زیادی میزان یادگیری زبان آموزان خود را بهبود دهید. اگر خواستید یک گام فراتر بروید و روش های خلاقانه تدریس خصوصی زبان انگلیسی را بکار ببرید، پیشنهاد می کنیم راه حل های زیر را بکار ببرید.

روش های یادگیری زبان انگلیسی

جدیدترین روش های خلاقانه تدریس زبان انگلیسی

برای تدریس خصوصی زبان انگلیسی شیوه های خلاقانه ای وجود دارد که شاید تا کنون نمونه آن را دیده و بکار برده باشید اما اگر تا کنون این شیوه ها را بکار نبرده اید، بهتر است از این به بعد آنها را مورد استفاده قرار دهید تا بتوانید از نتایج آنها بهره مند شوید. شیوه های خلاقانه و جدید با هدف افزایش تمرکز، یادگیری و انتقال اطلاعات جدید به حافظه بلند مدت افراد بکار برده می شوند چرا که محققان بر این اعتقادند که استفاده از شیوه هایی که حواس پنجگانه زبان آموز را بیشتر درگیر می نماید، می تواند باعث شود که سطح یادگیری زبان آموز بالاتر رفته و در نتیجه اطلاعات جدید سریع تر به حافظه منتقل شود.

  • آموزش زبان انگلیسی با بازی و سرگرمی

عده زیای بر این باورند که بازی و سرگرمی فقط می تواند برای آموزش زبان به کودکان موثر باشد اما آخرین تحقیقات انجام شده در این زمینه نشان می دهد یکی از بهترین شیوه هایی که خصوصا در زمینه یادگیری لغات جدید و مکالمه انگلیسی می توان برای همه رده های سنی بکار برد، استفاده از بازی های جذاب است. یکی از مفرح ترین بازی هایی که در کلاس های آموزش زبان می توانید از آن بهره ببرید پانتومیم است. در این روش زبان آموزان ناچار می شوند که دنبال معانی انگلیسی لغات بسیار پر کاربرد بگردند. اسم و فامیل هم که یکی از جذاب ترین بازی های ما ایرانیان است می تواند برای زبان آموزان مفید باشد. در رده های سنی پایین تر ، بازی های عروسکی بسیار موثر واقع می شود. زبان آموزان می توانند مکالمات روزانه انگلیسی را بصورت بازی عروسکی اجرا کنند.

این شیوه باعث می شود یادگیری زبان با لذت بسیار زیادی همراه باشد و زبان آموز آنچه را می آموزد دیرتر از یاد ببرد.

  •    استفاده از موسیقی و فیلم در کلاس های آموزشی

برخی از انیمیشن های کارتونی و فیلم های طنز، موسیقی های انگلیسی می توانند بهترین تاثیر را بر یادگیری زبان آموزان بگذارند. از آنجا که اکثر زبان آموزان به این موارد علاقمند هستند، استاد می تواند با بکار بردن گلچینی از تاثیر گذارترین فیلم ها و موسیقی ها زبان آموزان را مشارکت در کلاس و یادگیری بیشتر تشویق نماید.

نمونه انیمیشن های مختلف با توجه به سطح زبان زبان آموزان می تواند بکار گرفته شود.

آموزش زبان انگلیسی

  •   گفتن جک های خنده دار یا ضرب المثل های آموزنده

بکار بردن شیوه هایی که برای زبان آموزان جذاب است باعث می شود که کلاس شما از خشکی و کسالت خارج شده و زبان آموزانی فعال و پر انرژی داشته باشید. می توانید ضرب المثل ها و جک های خنده دار را به زبان انگلیسی در کلاس مطرح نمایید. حتی به عنوان تمرین زبان آموزان را مشتاق نمایید که در کلاس ضرب المثل یا جک های انگلیسی بگویند.

  •     روش بازگو کردن خاطرات خوش

در این شیوه زبان آموزان با بازگو کردن خاطرات خوش خود به زبان انگلیسی، می توانند دامنه واژه گان خود را گسترش داده، مکالمه و مهارت صحبت کردن خود را تقویت نمایند. این بخش از کلاس قطعا پر از خنده و جذابیت  خواهد بود.

  •  نوشتن بیوگرافی افراد موفق و اسطوره ها

زبان آموزان با نوشتن در مورد افراد موفق می توانند مهارت نوشتاری خود را تقویت نمایند. این تمرین جذابیتی که دارد می تواند کلاس را برای بحث های جذاب آماده نماید. افراد با تحقیق در مورد افراد موفق انگیزه بیشتری خواهند داشت و تلاش خواهند کرد که بهترین نوشته ها را به کلاس ارائه دهند.

  •   آموزش در شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی بهترین راه ارتباطی زبان آموزان می تواند باشد. با بهره گرفتن از شبکه های اجتماعی می توانید در ساعاتی خارج از برنامه کلاس با زبان آموزان در ارتباط باشید. این شیوه می تواند برای کسانی موثر باشد که در شبکه هایی مانند تلگرام و اینستاگرام بسیار فعال هستند. استاد می تواند با قرار دادن پست های آموزشی جذاب، زبان آموزان را به شرکت در کلاس و یادگیری مطالب مشتاق نماید. به این ترتیب بخشی از آموزش زبان انگلیسی را از طریق شبکه های اجتماعی دریافت خواهند کرد.

  •   برگزاری مسابقه در کلاس

مسابقه یکی از بزرگترین و هیجان انگیزترین شیوه های آموزش در کلاس است. استاد می تواند با برگزاری مسابقات آموزشی در کلاس زبان اموزان را مشتاق نماید که در مباحث کلاس شرکت نمایند، آموزش ها را بیشتر بکار بگیرند و در نتیجه یادگیری موثرتری داشته باشند. این مسابقه می تواند در تمام بخش های یادگیری زبان انگلیسی باشد. مسابقات گروهی جزو جذاب ترین شیوه های آموزش در کلاس هستند.

  •  جایزه دادن به زبان آموزان

زبان آموزان با دریافت جایزه قطعا مشتاقانه تر در کلاس ها مشارکت خواهند کرد. این جایزه می تواند هر چیزی باشد. بعضی از آموزشگاه ها با بهره گیری از این روش زبان آموزان بسیار خوبی را آموزش می دهند. برای مثال آموزشگاه تعیین می کند که زبان آموزانی که در آزمون نهایی پایان دوره بتوانند نمرات بالا را بگیرند برای کلاس ها بعدی تخفیف خواهند گرفت همین یک امتیاز می تواند زبان آموز را به یادگیری بهتر مشتاق نماید.

  •    گروه بندی کلاس

تشکیل گروه هایی آموزشی در کلاس یکی دیگر از موثرترین شیوه های آموزش است. گروه ها می توانند با هم به بحث و گفتگو بپردازند، تمرینات را با هم انجام دهند. رفع اشکال نمایند و رد مسابقات گروهی شرکت نمایند. این کار باعث می شود که فضای کلاس صمیمی تر بوده و زبان آموزان بتوانند به همدیگر در افزایش بهره وری و سطح یادگیری کمک نمایند. به این ترتیب مدیریت کلاس برای استاد هم می تواند تا حدی راحت تر باشد.

آموزشگاه زبان سروش دانش با بهره گیری از کادر مجرب خود بهترین و خلاقانه ترین شیوه های آموزش زبان انگلیسی را بکار می برد. چنانچه تمایل دارید تحت نظر اساتید مجرب این آموزشگاه به یادگیری زبان انگلیسی بپردازید می توانید در کلاس های تدریس خصوصی زبان انگلیسی این آموزشگاه شرکت نمایید.

                                                     

۴.۳/۵ - (۵۱ امتیاز)